Anmälan om utebliven tömning av avfallskärl

LÄS MER

Här kan du anmäla utebliven tömning av avfallskärl. Av olika skäl kan avfallstömningen vara försenad, därför vill vi att du avvaktar ett dygn efter ordinarie hämtningsdag innan du skickar din anmälan.

Din anmälan tas emot av Partille kundcenter. Den skickas sedan vidare till Renovas trafikledning för hantering. När din anmälan hanteras görs en bedömning om tömning ska ske utan extra kostnad, eller om det finns avvikelser som innebär att du som kund behöver betala för att en extra tömning blir utförd. Till exempel felaktig placering av avfallskärl.

Problem med fastfrusna påsar i kärlet?

Vintertid händer det att påsar fryser fast i kärlen. Chaufförerna brukar skaka kärlet lite extra när det är kallt och soporna verkar ha frusit fast, men av arbetsmiljöskäl har de ingen skyldighet att hacka loss påsarna. Som fastighetsägare ansvarar du själv för att lossa eventuella sopor som frusit fast i kärlet och se till att det kan tömmas.

Behandling av personuppgifter

Fråga om inloggning

Om du loggar in så kan vi förifylla frågor med uppgifter vi hämtar från andra system t.ex. skatteverket.

Du kan även få återkoppling om ärendets status och notifiering om handläggaren behöver mer information.

Gå vidare utan inloggning

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa