Anmälan om utebliven tömning av avfallskärl

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Här kan du anmäla utebliven tömning av avfallskärl

Av olika skäl kan avfallstömningen vara försenad, därför vill vi att du avvaktar ett dygn efter ordinarie hämtningsdag innan du skickar din anmälan. Din anmälan tas emot av Partille kundcenter. Den skickas sedan vidare till Renovas trafikledning för hantering. När din anmälan hanteras görs en bedömning om tömning ska ske utan extra kostnad, eller om det finns avvikelser som innebär att du som kund behöver betala för att en extra tömning blir utförd. Till exempel felaktig placering av avfallskärl.

Problem med fastfrusna påsar i kärlet?

Vintertid händer det att påsar fryser fast i kärlen. Chaufförerna brukar skaka kärlet lite extra när det är kallt och soporna verkar ha frusit fast, men av arbetsmiljöskäl har de ingen skyldighet att hacka loss påsarna. Som fastighetsägare ansvarar du själv för att lossa eventuella sopor som frusit fast i kärlet och se till att det kan tömmas.

Behandling av personuppgifter

Följande behövs för e-tjänsten

  • E-legitimation

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa