Kontakta familjerådgivningen
Alla kan någon gång få det svårt i de nära relationerna. Blir påfrestningarna för stora eller långvariga skapas lätt låsta lägen. På familjerådgivningen kan par, enskilda eller personer i andra nära relationer komma tillrätta med samlevnadskriser eller konflikter genom samtalsbehandling.
Kontakta familjerådgivningen för att komma på samtal. Beskriv kortfattat vilken typ av problem det gäller och hur familjen ser ut.
När ditt ärende är inskickat kontaktar en familjerådgivare dig för tidsbokning.
Social- och arbetsförvaltningen behandlar personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen, GDPR. Mer information om hur vi behandlar dina personuppgifter hittar du i avsnittet nedan.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Läs mer på www.partille.se/personuppgifter/personuppgiftsbehandling-social--och-arbetsnamnden/.
Utöver uppgifterna ovan behandlas och lagras även övriga uppgifter som anges i ärendet.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- 1 månad efter avslutad kontakt
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Mottagare av personuppgifter
Social- och arbetsnämnden
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringFör att göra invändningar av Partille kommuns personuppgiftsbehandlingar eller om du vill ha rättelse, begära överföring (dataportabilitet), begära att Partille kommun begränsar behandlingen eller begära radering av dina personuppgifter kan du kontakta kundcenter via e-post: kundcenter@partille.se eller telefon: 031–792 10 00.
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan även lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida www.imy.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal/ för mer information om hur du lämnar klagomål.