Anmäl krångel
Här kan du skicka in en anmälan om krångel om du upplever att något är svårt, krångligt eller besvärligt i din kontakt med Partille kommun. Med din hjälp kan vi arbeta för att förenkla det som upplevs som svårt eller besvärligt.
Vad är krångel?
Det är krångel om något är svårt, besvärligt eller tar onödigt mycket tid.
Det är krångel om Partille kommun ansvarar för eller är involverad i det som krånglar.
Vad är inte krångel?
Det är inte krångel om något är trasigt eller inte fungerar. Gör i stället en felanmälan via vår e-tjänst
Det är inte krångel om du är missnöjd med ett beslut. Välj i stället att överklaga.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Den registrerade har lämnat sitt samtycke
Lagringstid
- 2 år
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten (IMY). Besök Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) hemsida (http://www.imy.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal/) för mer information om hur du kan lämna klagomål.
Kundcenter
kundcenter@partille.se
031-792 10 00