Lämna in arbetstidsintyg eller studieintyg
Den här tjänsten kräver inloggningArbetstidsintyg och studieintyg
Innan du skickar in ditt arbetstidsintyg eller studieintyg vänligen kontrollera att du fått med det som ska framgå i intyget. Detta beskrivs nedan under Giltigt arbetstidsintyg/studieintyg. Intyget ska överensstämma med din sysselsättning som du har idag. Om arbetstider eller studieupplägg ändras ska detta meddelas genom att ett nytt intyg lämnas till kommunen. Om du saknar e-legitimation eller av annan anledning inte kan använda e-tjänsten kan du posta eller lämna intyget till Partille kommun.
Utbildningsförvaltningen kommer att genomföra kontinuerliga stickprovskontroller för att säkerställa att arbetstidsintyg/studieintyg överensstämmer med barnets schema i Skola24. Om det visar sig att ett intyg ej överensstämmer med barnets vistelsetider i förskolan kommer utbildningsförvaltningen ta kontakt med berörd person.
Studier vid föräldraledighet
Om ditt intyg gäller studier vid föräldraledighet, vänligen meddela berörd rektor att intyget har skickats in via denna e-tjänst.
Giltigt arbetstidsintyg/studieintyg
Ett giltigt intyg kan vara något av nedanstående som bekräftar arbete och arbetstid eller studier.
Arbetstidsintyg
- Anställningsavtal.
- Utdrag från arbetsgivarens arbetstidssystem.
- Skriftligt utformat intyg som är styrkt av arbetsgivare (närmaste chef).
- Är man egenföretagare ska arbetstid bifogas tillsammans med registreringsbevis för ägande av företag.
Intyget ska innehålla namn och personnummer på den det gäller, vilken omfattning (timmar eller procent) man arbetar per vecka samt vem arbetsgivaren är. Ingår helgarbete ska det framgå.
Studieintyg
- Antagningsbesked.
- Mottagningsbesked.
- Vid långtidsstudier kan senaste kallelse eller kursstart bifogas.
- Kvitto på betald utbildning/kurs och som även innehåller information om antagning.
Intyget ska innehålla namn och personnummer på den det gäller, vem utbildningsanordnaren är och studietakt (heltid, halvtid eller annat). Det ska även framgå i intyget under vilken period studierna kommer att genomföras.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Avtal ska kunna fullgöras med den registrerade
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- 2 år
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten (IMY). Besök Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) hemsida (http://www.imy.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal/) för mer information om hur du kan lämna klagomål.