Digital fixare och fixartjänst - kontaktformulär
Kontaktformulär för den som vill bli kontaktad av Digital fixare eller Fixartjänst.
När du kontaktar Digital fixare eller Fixartjänst via vår e-tjänst får du först uppge dina kontaktuppgifter så att vi kan nå dig. Därefter kommer du till en sida där du får ange varför du vill bli kontaktad av oss och vad du behöver hjälp med.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Ändamålet med behandlingen
Syftet med behandlingen av dina personuppgifter är att kunna:
- Hantera ditt ärende i vårt ärendehanteringssystem för att kunna handlägga din ansökan.
Vi använder också uppgifterna när vi utövar tillsyn, utvärderar och kvalitetssäkrar. Om vi ska använda dina personuppgifter för en annan anledning än den ursprungliga, så kommer du att får information om det innan det händer. Vi lämnar bara ut sekretessbelagda uppgifter om det finns stöd för det i lag, eller om du har lämnat samtycke till utlämnandet.
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
2 år
Övrigt om lagringstid
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Mottagare av personuppgifter
För att kunna handlägga ärendet och utföra våra arbetsuppgifter, så delas personuppgifterna vi behandlar till exempel med:
- Din handläggare
- Administrativ personal
- Person som arbetar med uppföljning
- Personuppgiftsbiträden för att kunna utföra tjänster och fullgöra våra skyldigheter gentemot dig
- Personal vid domstol, offentliga biträden
Vi kan även komma att dela dina personuppgifter med andra utomstående om vi måste enligt lag, till exempel Skatteverket. Det kan även förekomma att dina personuppgifter begärs ut som allmänna handlingar. Då görs en prövning enligt offentlighets- och sekretesslagen.
Däremot kommer vi aldrig att överföra dina uppgifter till ett land utanför EU.
Övriga upplysningar
Rättslig grund för att behandla uppgifterna
Lagar som reglerar personuppgiftshanteringen är lagen (2018:218) med kompletterande bestämmelser till EU:s dataskyddsförordning,
De uppgifter som vi behandlar är sådana som du själv lämnat in till vård- och omsorgsförvaltningen och som är nödvändiga för att ditt ärende ska kunna handläggas.
Kan du se vilka personuppgifter vi sparat?
Du har rätt att se vilka personuppgifter vi har sparat om dig. Du kan ansöka om utdrag ur ditt register och du kan även begära att vi rättar uppgifterna, att vi överför eller raderar dina uppgifter samt att vi begränsar behandlingen. Detta gör du enklast genom att ta kontakt med oss via Kundcenter på telefon 031-792 10 00 eller via e-post kundcenter@partille.se. Det är vård- och omsorgsnämnden som är ansvarig för dina personuppgifter.
Dataskyddsombud
Partille kommun har tillsammans med Göteborgsregionen (GR) och ett antal andra kommuner en samverkan om gemensamt dataskyddsombud. De två gemensamma dataskyddsombuden sitter båda på GR.
Har du frågor eller saker du vill stämma av med vårt dataskyddsombud kontaktar du ombuden via telefon 031-335 52 53 eller 031-335 52 54 eller via e-post: dso@goteborgsregionen.se. Du kan också skriva till följande adress.
Dataskyddsombud, GR
Box 5073
402 22 GÖTEBORG
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Om du har klagomål på vår behandling av dina personuppgifter har du rätt att inge klagomål till tillsynsmyndigheten Integritetsskyddsmyndigheten, IMY. Det är den myndighet som ser till att lagen följs. Klaga på en felaktig behandling av dina personuppgifter enligt GDPR | IMY
Personuppgiftsansvarig
Vård- och omsorgsnämnden
kundcenter@partille.se
Linda Carlund
linda.carlund@partille.se