Samarbetssamtal - ansökan
Den här tjänsten kräver inloggningFamiljerätt i samverkan innebär att denna e-tjänst gäller för boende i Härryda, Mölndal och Partille.
Om ni som föräldrar inte kan komma överens i frågor om vårdnad, boende, umgänge och frågor som gäller barnets försörjning, kan ni ansöka om samarbetssamtal hos familjerätten. En eller två familjerättssekreterare leder samarbetssamtalet. Meningen är att ni som föräldrar ska kunna samarbeta kring barnet och hitta bra lösningar för henne eller honom, som ni båda kan acceptera.
Samarbetssamtalen är frivilliga, kostnadsfria och sker under sekretess. En förutsättning för samarbetssamtal är att ni båda två är villiga att delta. Ansökan skickas därför in först när båda parter har signerat med e-legitimation. Om inte bägge parter har signerat inom 31 dagar raderas ärendet.
Efter inskickad ansökan placeras ni i kö utifrån ansökningsdatum. En samtalsledare kontaktar er när det är er tur för att boka tid för ett inledande enskilt samtal.
Ni som söker samarbetssamtal kan se och följa ert ärende på Mina sidor.
Social- och arbetsförvaltningen behandlar personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen, GDPR. Mer information om hur vi behandlar dina personuppgifter hittar du i avsnittet nedan.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Läs mer på www.partille.se/personuppgifter/personuppgiftsbehandling-social--och-arbetsnamnden/.
Utöver uppgifterna ovan behandlas och lagras även övriga uppgifter som anges i e-tjänsten.
Rättslig grund för behandlingen
- Den registrerade har lämnat sitt samtycke
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- Tills erbjudande om att inleda samtal lämnas, eller
- till samtalen är genomförda.
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Mottagare av personuppgifter
Social- och arbetsnämnden
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringFör att göra invändningar av Partille kommuns personuppgiftsbehandlingar eller om du vill ha rättelse, begära överföring (dataportabilitet), begära att Partille kommun begränsar behandlingen eller begära radering av dina personuppgifter kan du kontakta kundcenter via e-post: kundcenter@partille.se eller telefon: 031–792 10 00.
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan även lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida www.imy.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal/ för mer information om hur du lämnar klagomål.