Vilken service erbjuder e-tjänsten?
Den här e-tjänsten använder du när du vill ansökan om inrättande av en enskild avloppsanläggning. Tänk på att skicka in din ansökan i god tid innan installationen planeras att påbörjas.
Fyll i e-tjänsten rätt
För att vi ska kunna behandla och fatta beslut i ditt ärende måste samtliga fält i e-tjänsten fyllas i.
Bifoga rätt dokument
För att vi ska kunna behandla och fatta beslut i ditt ärende måste du bifoga följande dokument via e-tjänsten:
- Situationskarta i lämplig skala t ex 1:400 som visar avloppsanläggningens läge inklusive ledningar, befintliga och planerade byggnader, egen och närliggande vattentäkter inom 200 meter, närliggande vattendrag
- Detaljritning över anläggningen och/eller teknisk beskrivning
Handläggningstid
Förväntad handläggningstid på miljöenheten är 4 till 6 veckor. Tänk på att inte påbörja arbetet innan du mottagit beslut från miljöenheten
Hantering av personuppgifter
Dina uppgifter blir offentliga
När anmälan kommer in till miljöenheten blir den en offentlig handling. Det innebär att den får läsas av vem som helst. Om du har skyddade personuppgifter ska du därför inte använda denna e-tjänst utan istället ta kontakt med miljöenheten via Partille kundcenter.
Kontakt uppgifter
E-post till Partille kundcenter: kundcenter@partille.se.
Telefonnummer till Partille kundcenter: 031-792 10 00.
Hantering av personuppgifter
Miljöenheten och bygg- och miljönämnden behandlar personuppgifter i enlighet med bestämmelserna i GDPR och annan tillämplig lagstiftning. Vi sparar och databehandlar personuppgifter så som personnummer, organisationsnummer, telefonnummer, adress och fastighetsbeteckning. Miljöenheten har lagligt stöd för att behandla personuppgifter eftersom behandlingen är nödvändig för att utföra en uppgift av allmänt intresse eller som ett led i vår myndighetsutövning.
Mer information om hur Partille kommun hanterar personuppgifter kan du läsa på kommunens webbplats.
Länk
Om Partille kommuns hantering av personuppgifter